Gullungarnasmamma

Alla inlägg under oktober 2012

Av Håård - 8 oktober 2012 14:49

 

Hej!!!

I dag har jag då påbörjat min mindfulness kurs...Himla intressant var det!

Mindfulness handlar om att vara närvarande i nuet! Mindfulness meditiation är en meditationsteknik med rötter i zenbuddismen! Mindfulness är översatt till medveten närvaro på svenska, eftersom det bla handlar om att vara medveten här och nu..

Att jag bestämde mig för att hoppa på detta tåget berodde på att jag tror det är nåt jag kommer att ha nytta av!!! Idag pratade vi lite om de viktiga stötte pelarna i det hela som t,ex ha tillit till sig själv, tålamod med allt vad livet har o ebjuda o att ej ställa för höga krav på sig själv! Vi hade även en del övningar, första var andningen för den är väldigt viktig i det hela! Efter detta gjorde vi en kropps scanning..Där man sitter eller ligger ner o lyssnar på lite skön musik samtidigt som man får instruktioner, åh det var att känna av sin kropp fr tå till topp med tankarna...Låter lätt, men var svårt..Trodde inte det skulle vara nåt, men när övningen var klar, kände man sig alldeles matt i kroppen...Detta skulle vara ett sätt att koppla av...

den här kursen kommer att pågå 4 måndagar framöver, ska försöka uppdatera här efter varje gång! Ha det gott nu där ute....

Presentation


Denna blogg kommer att handla om allt mellan himmel o jord!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

Väder

Väder Sölvesborg

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards